سیلورلایت | Silverlight

سیلورلایت | Silverlight

سیلورلایت | Silverlight

سیلورلایت | Silverlight

چرا از سیلورلایت استفاده کنیم؟

[e66jxs.jpg]

بزرگترین دلیل برای استفاده از سیلورلایت اینست که سیلورلایت به زیبایی هرچه تمام زبان توصیفی XAML را با چارچوب .NET ادغام کرده است. مقبولیت XAML به سرعت در حال رشد است چون برای پیاده سازی واسط کاربری زیبا و مهیج بسیار آسان است. خیلی از توسعه دهندگان نرم افزارها کتابخانه هایی دارند که در .NET آنها را نوشته اند. این کدها را معمولا به سادگی می توان تغییر داد و در برنامه های سیلورلایت از آنها استفاده کرد.
پلتفرم سیلورلایت به دو گروه برنامه نویسی و طراحی نیاز دارد، زیرا سیلورلایت یک زیر بنای پویا برای توسعه نرم افزار های قدرتمند وب که با گرافیک غنی، صدا و فایلهای ویدئویی ترکیب شده اند را مهیا می کند. در اینجا یک تقسیم مشخص میان XAML توصیفی که طراحان از آن استفاده می کنند و کدهای مدیریت شده .NET که برنامه نویسان از آن استفاده می کنند وجود دارد، این ویژگی اجازه می دهد که هر بخش به صورت مجزا پیاده سازی شود و سپس به راحتی با هم ادغام شوند.
دلیل دیگری که سیلورلایت به دو گروه برنامه نویسی و طراحی نیاز دارد اینست که ماکروسافت ابزارهای قدرتمندی را عرضه کرده است که پیاده سازی برنامه های سیلورلایت را ساده کرده است. مجموعه Microsoft Expression ابزارهای مفیدی را برای پیاده سازی واسط کاربری سیلورلایت و کدگرازی فایلهای رسانه ای مهیا کرده است.Microsoft Visual Studio واسط توسعه پویا را با ابزارهایی که برنامه نویسی را تسریع می کند و بهره وری را بالا می برد ارائه کرده است.
بعضی از دلایل دیگر برای استفاده از سیلورلایت در زیر آمده است:
  • سیلورلایت یک تکنولوژی است که با مرورگرهای مختلف و پلتفرم های مختلف کار می کندو باعث می شود که کاربر در هر کجا برنامه را اجرا میکند به نتیجه یکسان و پایداری دست پیدا کند.
  • پلاگین سیلورلایت در چند ثانیه نصب می شود و جای پای خیلی کوچکی بر روی سیستم باقی می گذارد.
  • بعد از اینکه پلاگین سیلورلایت را نصب کردید، کاربر نیاز نخواهد داشت تا چیز دیگری را بر روی کامپیوترش نصب کند تا برنامه های سیلورلایت اجرا شوند. برنامه همانقدر در دسترس کاربر خواهد بود که به مرورگر خود دسترسی دارد.
  • سیلورلایت به عنوان یک نرم افزار سمت-کاربر اجرا می شود که می توتند اطلاعات را بخواند و واسط کاربری را به هنگام سازی کند بدون اینکه وقفه ای برای بازسازی تمام صفحه ایجاد نماید.
  • سیلورلایت می تواند در یک ارتباط غیر همزمان با سرویس دهنده کار کند، که این ویژگی به واسط کاربری اجازه می دهد در حالیکه در انتظار پاسخ سرویس دهنده است به فعالیت خود ادامه دهد.
  • سیلورلایت گرافیک، صدا و تصویر با شکوهی را ارائه می دهد

چندین اشکال در پیاده سازی برنامه های سیلورلایت در مقابل برنامه های مرسوم وجود دارد. ضروری است وقتیکه می خواهید تصمیم بگیرید که از سیلورلایت استفاده کنید این محدودیت ها را به یاد داشته باشید:
در زیر لیستی از محدودیت های سیلورلایت که ممکن است به برنامه شما ضربه بزند آمده است:

  • کاربر برای اجرای برنامه های سیلورلایت باید به اینترنت دسترسی داشته باشد. همچنین اگر برنامه سیلورلایت شما حجم زیادی از فایلهای چند رسانه ای داشته باشد به یک ارتباط سریع اینترنت نیاز دارید، ارتباط اینترنتی کند می تواند به تجربه کاربر از برنامه شما لطمه وارد کند.
  • دسترسی محدود به فایلهای سیستم. اگرچه شما می توانید برای دسترسی به فایلهای محلی سیستم به منظور خواندن فایلها و ایجاد یک فضای ذخیره سازی مجزا که می توانید برای ذخیره سازی مقدار کمی از اطلاعات ماندگار از آن استفاده کنید، از کاربر اجازه بگیرید.
  • تنظیمات مرورگر ممکن است برنامه های سیلورلایت را محدود کند. کابرب این توانایی را دارد که تنظیمات مربوط به اجرای اسکریپت ها و کنترل ها را در مرورگر خود غیر فعال کند. این تنظیمات می تواند باعث محدود شدن یا جلوگیری کردن از اجرای برنامه های سیلورلایت شود.
  • اطلاعاتی که به صورت پویا در برنامه های سیلور لایت پیاده سازی شده است برای موتور های جستجو قابل رویت نیست. اگر شما اطلاعاتی دارید که نیاز دارید برای موتورهای جستجو قابل رویت باشند باید راه هایی برای نشان دادن اطلاعات خارج از سیلورلایت پیدا کنید.
منبع : PcPedia
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد